Isän sydän, A-kouluviikko, osa 1


Mulla on tosi poikkeuksellinen viikko menossa. Oon ensimmäistä kertaa elämässäni Isänsydän viikolla A-koulussa Hollolassa Siikaniemessä. Ja mikä ihmeellisintä, oon täällä itsekseni! Toki on täällä muitakin osallistujia, mutta mun perhe on kotona ja mieheni sekä appivanhempani pitävät huolta lapsista.

Mä tulin tänne sunnuntaina 20.10 ja tää loppuu 26.10 lauantaina. Uskomatonta olla kuusi yötä poissa kotoa. Tämmöistä ei ole koskaan aiemmin käynytkään. En muutenkaan ole ollut vastaavanlaisessa tapahtumassa. Suositeltavaa onkin olla täällä yksin, eikä esim. kumppaninsa kanssa, jotta voi prosessoida asioita henkilökohtaisesti, kuunnella hyviä opetuksia ja alkaa ymmärtää Isän todellista rakkautta. 

Nyt on kaksi kokonaista päivää takana ja voin kertoa, että mun tunnetilat ovat seilanneet jo hyvin paljon! En ole pysähtynyt tai pystynyt pysähtymään tällä tavalla moneen moneen vuoteen. Tähän asti se on ollut enemmänkin hämmentävää vaan olla, mitä sellainen on? Olla paikallaan ja kuunnella tai ylipäätään olla. Se ei muuten oo mulle kovin helppoa... Huomaan, että jalat vispaa aivan automaattisesti ja vaihtelen asentoa koko ajan.



Ohjelma on täällä tiivis ja ns. "vapaa-aikaa" ei ole paljoa. Mutta monesti tämmöisissä prosesseissa tarvitseekin aikaa, jotta voisi erilaiset lukot, traumat, menneisyyden kivut tai muut lähteä käyntiin. Aivan varmasti nimittäin meillä jokaisella sellaisia on, vaikkei mitään suurta traagista olisikaan tapahtunut. Pelkästään se, että on syntynyt ja elänyt lapsuuden, synnyttää monenlaisia läpikäymistä vaativia prosesseja. 

Ette usko, miten mua sattuu nähdä ihmisten, kavereiden syviä käsittelemättömiä kipuja, joita pyritään piilottamaan ja täyttämään erilaisilla laastareilla. Hetkellisillä helpotuksilla, kun niitä ei pystytä kohtaamaan, ainakaan vielä. Käsittelyillä ja prosessoinneilla on aikansa, mutta jos niistä haluaa päästä eroon, ei niiden läpikäymisiltä voi välttyä. 

Mä oon itse huomannut, että lähiaikoina omat läpikäynnit ovat jääneet vähemmälle. Yksinkertaisesti elämä on ollut niin täynnä erilaisia muutoksia, uudenlaista ympäristöä, uusia ihmisiä sekä tilanteita, uusia harrastuksia, mitä tahansa oon tehnyt tai minne mennyt, on se ollut uutta! Joten mieli ei todellakaan ole pysynyt mukana. Eikä aikaa ja jaksamista ole ollut henkisiin työstämisiin.

Jo näiden kahden päivän aikana on monet menneisyyden prosessit lähteneet käyntiin. Tuntemukset ovat vaihdelleet hämmennyksen, ikävän, kivun, surun, itkun, vihan, raivon, tasaisuuden ja ilon välillä. Oon ollut täällä alkuun poikkeuksellisen hiljainen ja oon huomannut, että joku kuori mulla taitaa olla päällä. Joku suojakuori, mikä on jäänyt päälle monien kivuliaiden vuosien jälkeen. Ja ette usko, miten paljon mä haluan päästä eroon kaiken maailman kuorista, muureista ja esteistä! Haluan päästä elämään puhtaana ja eheänä kaikkine kokemuksineen, mutten käsittelemättömän kivun, surun tai vihan kanssa. 

Siksipä tiedän jo nyt olevani tällä hetkellä juuri oikeassa paikassa. Vielä on monta päivää aikaa prosessoida ja oppia tuntemaan Isän Jumalan todellista rakkautta, mitä Hän haluaa meille kaikille antaa. Sydämen tasolle tulevaa rakkautta. Ei järki juttuja, vaan puhtaasti sydämen tason rakkautta. Ja haluan olla matkalla tässä prosessissa. 💗

Vain rakkaus voi murtaa muureja ja lukkoja, mitä meidän rikkinäisten ihmisten sydämet ovat täynnä... Mä huomaan itse kaipaavani suunnattoman paljon rakkautta. Erilaiset hylkäämisen kokemukset elämässäni ovat jättäneet aukkoja pelolle sekä aukon rakkaudelle. 💔


Elämässäni ollut mietelause viimeisien vuosien aikana💛

Oon ollut täällä lähes jatkuvasti väsynyt. Henkiset prosessit ja käsittelyt vievät paljon energiaa. Onneksi on paljon hyvää ruokaa tarjolla ja juoksukamat mukana, jotta pääsen puhaltamaan välissä tunnemyrskyjä ulos lenkille!😅 

Ja mikä parasta, saan olla täällä koko viikon valmiilla hyvillä ruuilla viisi kertaa päivässä, nukkua omassa huoneessa yksin ja käydä saunomassa sekä uimassa vaikka joka ilta. Aivan parasta näiden myllerrysten keskellä. 

Matka täällä jatkukoon. Ehkäpä kerron tämän viikon jatkumisesta ja erilaisista prosesseista myöhemmin lisää, jos teitä kiinnostaa? 


Kommentit

Lähetä kommentti

Olisi mahtavaa, jos kirjoittaisit jotain kommenttia/ajatustasi alle! :)