Mitä urheilun saralle kuuluu?

Olen täällä aiemmin kertonut jotain liikunta historiastani ja kuinka muuttomme vuoksi myös urheiluharrastuksiini on tullut muutoksia. Tai lähinnä oon tuskaillut, etten ole päässyt tuttuihin rakastamiini ryhmäliikuntoihin, Bodycombatiin ja -attackiin. Kyllä Kerava-Järvenpää seuduilla joillakin saleilla on Lesmills-ryhmäliikuntatunteja, mutta niissä ei ole lasten hoitoa, mikä meillä on tällä hetkellä ehdoton olla.

Kesällä juoksentelin polkujuoksua ja portaita, nyt syksyn sekä pimeyden tullessa se on luonnollisesti hieman vähentynyt. Pyöräilylenkeille ei myöskään tule enää varta vasten lähdettyä, mutta työmatkoja olen välillä pyöräillyt (n. 1-2 x viikossa). Työmatka on tällä hetkellä 10km, eli semmoinen puoli tuntia per suunta. Siinä tulee mukavasti tunnin pyöräily.

Pimeälläkin pyöräily onnistuu, kun on varusteet kunnossa, hihi!

Forever Järvenpäässä oon nyt päässyt käymään 2-3 x viikossa. Forecrossia aloittelin syksyllä, mutta se ei pidemmän päälle ole mun juttu! Liian voimapainotteista treenailua omaan makuun ja toivoisin sykkeisempää tempoa. Mutta jokaisella liikunta tavoitteet ja mieltymykset ovat omanlaisia, joten tehkäämme mikä meille on hyväksi.

Kaksi ryhmäliikuntatuntia, mitkä ovat alkaneet vakioitua kalenteriini ovat dancebody ja spinning. Molemmat ovat tunnin mittaisia ja hikeä sekä sykettä piisaa. Mua aivan huvittaa, että oon jopa aivan tykästynyt tuohon dancebodyn tanssiosioon, joka kestää 30min ja sen jälkeen on 30min lihaskuntoa kahvakuulan avulla. Mä en nimittäin ole mikään huippu tanssija! Mutta hyvä ottaa uusia haasteita vastaan, hehe. Kyllä haaveena on ollut, että jossain vaiheessa elämää voisimme mieheni kanssa päästä jollekin tanssikurssille. Katsotaan onnistuuko se vielä, ehkä kun lapset ovat isompia.

Spinningeissä olen aiemmin käynyt, mutta nyt on ollut taukoa. Ainakin mikä on varmaa, mä oon aivan umpihiessä sen jälkeen! Oon muutenkin urheillessa kova hikoilemaan ja vettä kuluu.

Hiuksista saa vääntää tunnin jälkeen hikeä samalla lailla kuin suihkusta tultua.
Vettä mulla ei riitä yksi 0.5 litran pullo, vaan välissä haen täydennystä.

Sunnuntai iltaisin olemme päässeet mieheni kanssa pelaamaan sählyä vapaavuorolle, mikä on meille molemmille tärkeä laji. Toisin sanoen Kaisa ja muut miehet pelaamassa! Oon ollut porukan ainoa nainen, mutta kivaa musta on siellä miesten kanssa pelata. Toki tahti on melkoisen kova. Muutamia vuosia tuli pelattua Kuopio aikoina salibandya joukkueessa, tosin ennen ensimmäisen lapseni syntymää.

On huippua päästä mieheni kanssa samaan aikaan pelaamaan, mikä mahdollistuu tämän hetken väliaikaisasumisen vuoksi. Sähly alkaa myöhään, vasta klo 21 Järvenpäässä, joten ehdimme suunnilleen laittaa lapset nukkumaan ja isovanhemmat jäävät vahtimaan heidän untaan. Tosi huippua siis! 💗
Sunnuntaipelien jälkeiset hiet päällänsä ja fiilis katossa!

Mitkä ovat sulle tärkeitä urheiluharrastuksia? Onko täällä muitakin, jotka alkavat voida huonosti jos edellisestä treenistä on enemmän kuin kaksi päivää? Mulla nimittäin niin käy. Urheilu on vaan mulle niin tärkeä juttu. 

Ja ainiin, mä opin pyörittämään hulavannetta!! Tilasin 1.2kg painavan hulavanteen jo useita kuukausia sitten ja se tuli viime kuun lopussa postissa viimein perille. En ole koskaan lapsena oppinut hulavanteen pyörittämistä, enkä suuremmin varmaan sitä ole harjoitellutkaan, mutta mä opin sen! Eka ilta oli kyllä niin jäätävän näköistä räpiköintiä ja sain lähinnä naureskeluja ympäriltäni, mutta enpä luovuttanut. Hihii, niin sitä vanhanakin oppii! 😅

Kuva aiemmalta, kun emme olleet vielä hulavanteen kanssa yhteistyössä! 😀

Kommentit

  1. Huippua kun olet löytänyt mieleiset liikuntatunnit. Itse kävin joskus öö noin kuusi vuotta sitten fressillä kun oli vain kaks lasta ja itse tykkäsin käydä ryhmäliikuntatunneilla vain en ole kuntosali immeinen. Mutta aina kun olen kyennyt niin olen yrittänyt käydä juoksemassa ja parasta on polkujuokseminen voi kun pääsis useammin käymään juoksemassa. Mutta jostain joutuu tinkimään kun on viis lasta. Ehkä haaveeni joskus toteutuu ja pääsen juoksemaan puolimaratonin. Mutta kyllä sitä liikuntaa kaipaa vähintään joka kolmas päivä mutta ei sitä vain pääse niin usein kun tahtoisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, onneksi vähä mieleisempiä tunteja löytynyt! 😊 Varmasti sulla aika tiukassa urheilunkin suhteen, jos on kerran 5 lasta, en voi kun vaan kuvitella. Fressi oli kyllä super ihana paikka, Kuopiossa ainakin. Tsemppiä sulle ja pidä kiinni haaveestasi juosta puolimaraton! 😊💪

      Poista
    2. Joo niin on lippumäki ihana paikka varsinkin lastenfressi kun kävin siellä. Ja keväällä pääsen näemmä useamminkin juoksemaan kun puolisokin on enemmän kotosalla sitä odotellessa. Ja kyllä pidän ehkä sitä pääsee ens syksynä juoksemaan sen kun pääsee enemmän liikkumaan.

      Poista
  2. Hulavanne on huippu! Mulla samanvärinen. :D Itse olen pyöritelly lapsena paljon, joten lähti heti pyörimään ilman ongelmia molempiin suuntiin. Hyvää treeniä varmasti myös se harjoitteluvaihe :) Mun on nyt liikunnat niin ja näin, enemmän tekis mieli, mutta niinkuin edelliselläkin kommentoijalla, niin viis lasta vähän rajottaa. Lähinnä kotona jumppailen aina ku jää sopiva väli. Vedän myös rauhallisia joogatunteja viikoittain, siinä tulee itsellekin kehonhuoltoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ehkä tärkeintä, että jotain liikuntaa/liikkuvuutta tulee 😊 jos ei ruuhkavuosina pysty juurikaan treenaa, nii eiköhän se myöhemmin onnistu jos se on itselle merkittävää. 😊 Hyvä on varmasti löytää ne itselle sopivat paineen purkamisen keinot ja mielekkyyttä tuovat asiat.

      Poista

Lähetä kommentti

Olisi mahtavaa, jos kirjoittaisit jotain kommenttia/ajatustasi alle! :)