Sipoonkorven polkujuoksu - 30km matka 19.9.2020

Olipahan juoksu! 😄 Toissa päivänä ystäväni Satu laittoi mulle Kuopiosta viestiä, että ootko sä muuten menossa tänä vuonna siihen Sipoonkorven polkujuoksutapahtumaan, missä eksyit viime vuonna? Mä olin unohtanut koko kisan ja ajattelin sen olleen tyyliin peruttu koronan takia. Googletin ja huomasin, että jaahas, sehän ois ylihuomenna! Olin suunnitellut meneväni samana päivänä Salukselle Lessmills päivään, missä oli lanseerauspäivä uusille ohjelmille. Tiesin, että mua harmittaa, jos jätän polkujuoksun välistä, joten suunnitelmat vaihtuivat. Mun etukäteisvalmistelut olivat Mikun sanojen mukaan taas kerran surkeat ja oon viime kuukauden muutenkin panostanut lihaskuntoon (ekaa kertaa elämässäni kunnolla). Onneksi on ollut myös aerobisia treenejä ohessa mukana. Edeltävän kuukauden olen juonut vettä jo muutenkin 2-3 litraa päivässä + treenatessa lisäksi (mikä on normaali suositus meille kaikille!). Joten nestetankkaus oli aivan kunnossa. Olin myös syönyt Ilona Siekkisen valmennuksen mukaan, joten aivan normaalia kotiruokaa olin syönyt paljon ja herkuttelut olivat olleet vähissä. Eilen yritin hieman normaalia enemmän syödä hiilaria, mutta en kovin hyvälle tasolle päässyt, koska pihahommissa meni koko päivä. Mutta pihatyöt ovat edenneet hurjana, jee!! Teen siitä erikseen postauksen. Tänään sää suosi! Pohdin vaatevarustusta ja hyvin osui kohdalleen. Mulla oli pitkät trigoohousut ja t-paita päällä + juomareppu selässä. Jalassa Salomon speedcross 4 set (mun jo suht kuluneet polkukengät).


Juoksu sujui kokonaisuutena hyvin! Mäkiä oli aika paljon ja varsinkin loppusuoralla noustessa jyrkkää rinnettä ylös reidet huusi hoosiannaa. Mutta oli siistiä huomata, etten uuvahtanut missään vaiheessa ja kiritin loppua kohden! Viimeinen kilometri tais mennä melkein 3000 coopperivauhdilla, heh. Tänään mä panostin ekaa kertaa kunnolla kisan aikaiseen tankkaukseen! Juomarepussa oli 2000ml vettä, minkä seassa oli hieman laimeammalla sekoituksella BCAA tä (eka kerta käytössä, joten hieman riski oli ottaa kisaan, mutta toimi). Lisäksi mulla oli geelejä ja 1 smoothie + reitin varrelta nappasin pari banaania ja pillimehua. 😂 Eväsretkellä siis! Mutta kyllä selkeesti boostasi hyvällä lailla ja vatsa ei reagoinut huonosti. 😊🤣 Maalissa ei tänään odottanut ketään tuttua (koska perheväki oli pihahommissa), mutta kyllä itku pääsi ja varsinkin kun olin 30km matkallani naisten sarjan ensimmäinen! Eka kisan voitto, jee!! Aikani oli 2h 47min.


Kiitos ja kuitti!
#sipoonkorvenpolkujuoksu #sipoonkorpitrail #30km


Kommentit

  1. Vastaukset
    1. Hehe, no jokaisella on omat vahvuutensa ja yllätti itseänikin, että näin hyvin meni 😊

      Poista

Lähetä kommentti

Olisi mahtavaa, jos kirjoittaisit jotain kommenttia/ajatustasi alle! :)